Ready to go.. - Reisverslag uit Kaatsheuvel, Nederland van Lieke Moolenschot - WaarBenJij.nu Ready to go.. - Reisverslag uit Kaatsheuvel, Nederland van Lieke Moolenschot - WaarBenJij.nu

Ready to go..

Door: Lieke

Blijf op de hoogte en volg Lieke

26 Januari 2015 | Nederland, Kaatsheuvel

Morgen is het dan eindelijk zo ver, dan vertrekken Martijn en ik naar Azië om daar te gaan backpacken. Als je me dit ruim een jaar geleden had verteld had ik niet geloofd dat ik, die toch best van wat luxe houdt, dit zou doen en al die luxe zou inruilen voor vieze hostels en insecten. Maar soms moet je eens gek doen en dingen doen buiten je comfort zone. En natuurlijk denk ik vooral aan alle mooie ervaringen die ik er voor terug krijg!

Eigenlijk hebben Martijn en ik het al over deze reis sinds we elkaar net kennen. Toen waren het dromen waarvan we niet wisten of het er echt van zou komen, en nu gaat het echt gebeuren. Het moment waarvoor ik een half jaar lang heb gewerkt bij o.a. CZ. Het moment waar ik al maanden naartoe leef is dan morgen zo ver. Ik kan het me nu nog nauwelijks voorstellen dat ik morgen niet meer op de bank in dit regenachtige Nederland zit, maar in het vliegtuig. Overmorgen zitten we in het, naar mijn verwachting, chaotische Bangkok. Het zal even wennen zijn verwacht ik, maar we hebben alle tijd en we doen het gewoon op onze eigen manier. We zien dus ook wel hoe lang deze reis uiteindelijk gaat duren, maar ik denk dat vijf maanden een mooie schatting is. Vijf maanden om mijn favoriete reisbestemmingen te zien en ontdekken. Wat we hieraan vooral spannend vinden is hoe we alles gaan zien te regelen en organiseren, maar volgens anderen wijst zich dit vanzelf. Natuurlijk is dat ook het enige wat we hoeven te doen daar, en ik heb al gezien dat de lonely planets een grote hulp zijn. Dat gaat dus vastgoed komen.
Als richtlijn hebben we al wel een globale route gemaakt (deze week pas welteverstaan), met wat volgens ons de hoogtepunten zijn. Al ben ik benieuwd in hoeverre we ons echt aan deze route zullen houden, omdat we waarschijnlijk nog vele goede tips zullen krijgen van andere backpackers.

Verder zijn nu alle voorbereidingen wel rond, daar heb ik gelukkig afgelopen week een weekje vrij voor gehad. Stiekem zijn er toch best veel dingen waar je aan moet denken, en alsnog kan het zo zijn dat ik de helft vergeet. Maar dat zien we daar wel, en alles is te koop. Al is dat in die landen volgens mij ook maar de vraag. Maar uiteraard heb ik vele tips gevraagd aan mijn ervaren reisvriendinnetjes, dus naar mijn gevoel ben ik goed op de hoogte. Verder is het toch vooral zelf ontdekken en meemaken.
Daarnaast stond afgelopen week in het teken van afscheid nemen van al mijn lieve familie en vriendinnetjes, die voor mij allerlei leuke afscheidsdagjes hadden geregeld. Hiervoor nog heel erg bedankt, en ik ga jullie missen!

Dan is nu de tijd aangebroken om mijn backpack in te gaan pakken en te hopen dat alles past en het niet te zwaar is (en anders probeer ik Martijn eens lief aan te kijken). Het heeft me wel wat moeite gekost om mijn toiletspullen te beperken, maar de gedachte dat ik het allemaal zelf moet gaan dragen hielp daarbij wel.

Natuurlijk heb van iedereen het advies gekregen om vooral te genieten, dus dat gaan we zeker doen!!

Ik houd jullie op de hoogte.

Liefs,
Lieke

  • 26 Januari 2015 - 14:17

    Bas:

    Yes, de eerste reactie is liefste broer! Het aftellen is nu echt begonnen! Morgen rond deze tijd komen we aan op Schiphol....

  • 26 Januari 2015 - 18:48

    Inge:

    Ik ben zo benieeeeeuwd! Je gaat echt zo veel meemaken!! Goeie reis alvast morgen, vergeet je slaapmasker en oordopjes niet ;)

  • 26 Januari 2015 - 19:45

    Ilse:

    Liek, na driemaal afscheid genomen te hebben rest mij nu alleen nog te zeggen: een hele goede reis, je hebt het verdiend en gaandeweg zul je zelf ontdekken welke soort backpacken bij jou past. Ik weet zeker dat het een reis wordt om nooit meer te vergeten! Lieve meid, have fun :)

  • 26 Januari 2015 - 19:45

    Ilse:

    Liek, na driemaal afscheid genomen te hebben rest mij nu alleen nog te zeggen: een hele goede reis, je hebt het verdiend en gaandeweg zul je zelf ontdekken welke soort backpacken bij jou past. Ik weet zeker dat het een reis wordt om nooit meer te vergeten! Lieve meid, have fun :)

  • 26 Januari 2015 - 21:16

    Anneke:

    Lieve Lieke, natuurlijk wens ik je ook een super backpackreis toe! Dat gaat zeker lukken. De reis ziet er ontzettend aantrekkelijk uit ;) Let goed op elkaar! Ik hoor graag jullie enthousiaste verhalen en kijk nu al uit naar jullie terugkomst! Maar eerst morgen het afscheid op Schiphol...

  • 26 Januari 2015 - 22:32

    Lieke:

    Lieve Liek! Wat een gek idee dat je morgen nu gewoon in het vliegtuig zit. Ik kan me nog zo goed herinneren hoe ik me vorig jaar voelde. Gemixte gevoelens van vooral heel veel zin hebben, maar ook tegelijkertijd heel veel zenuwen. Ik kan je maar 1 ding zeggen: HEEEEEEEL VEEEEEL PLEZIER!!!! Ga er een super mooie ervaring maken en doe de dingen die je wilt doen :) Het wordt sowieso fantastisch!! En als luxe paardje mag je ook best een keertje een luxer hotelletje pakken!
    Ik ga je missen! En app je als je vliegtuig vertraagd is????
    xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

  • 26 Januari 2015 - 22:42

    Lieke Moolenschot:

    Bedankt voor de lieve reacties allemaal, erg leuk!! Gaat zeker goed komen, en zoals ik al zei: ik hou jullie op de hoogte xxx

  • 27 Januari 2015 - 21:49

    John:

    hoi lieke en Martijn,

    Vandaag hebben we jullie naar Schiphol gebracht en rond 17.45 uur zijn jullie vertrokken naar ZO Azië voor jullie mooie avontuur.
    Natuurlijk zullen we jullie missen, maar het is zo mooi dat jullie samen dit mooie abo Tuur aan gaan dat we het missen graag op de koop toe nemen.
    Heel veel plezier toegewenst

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lieke

Actief sinds 15 Jan. 2015
Verslag gelezen: 335
Totaal aantal bezoekers 7280

Voorgaande reizen:

27 Januari 2015 - 30 Juni 2015

Backpacken door Zuid-Oost Azië

Landen bezocht: